Kort maar krachtig :)! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Geert Kieboom - WaarBenJij.nu Kort maar krachtig :)! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Geert Kieboom - WaarBenJij.nu

Kort maar krachtig :)!

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

17 April 2011 | Spanje, Valencia

Heeeeee hee lieve gente!

Jee wat is het alweer lang geleden dat ik een verhaal plaatste! En ik ga het nog erger maken, want ook dit wordt geen echt verhaal. Wel zal ik even uitleggen waarom het niet gelukt is om de afgelopen week wat te plaatsen........

HET IS HIER LEEEEEEEEEUK!!!

Dat is het in hoofdlijn, haha! De afgelopen week was de week van twee belangrijke dingen. Ten eerste hadden we het examen van niveau A2, en daarvoor moest ik natuurlijk studeren. Dat betekent dat ik zowaar twee avonden op school ben geweest tot een uur of half acht!! Wooooooow, fanatiek, nietwaar?? Ik heb de toets trouwens gehaald, en dat betekent dat ik weer een niveautje verder ben nu. Het Spaans leren begint nu dus echt ergens op te lijken. In tegenstelling tot een paar weken geleden, wordt Spaans nu ook steeds meer de voertaal onder studenten op school, dus dat helpt mee. Ik heb dus goede hoop dat ik het daadwerkelijk nog ga leren ook, hahaha!

Het tweede punt waar mijn week om draaide was het vertrek van Willemien, mijn allermeest favoriete meisje van Groningen. Na zes weken Valencia heeft ze ons achtergelaten, en dat betekende natuurlijk dat we de afgelopen week nog heel veel moesten stappen, uiteten, samen zijn, door de stad lopen enz. enz. Uiteindelijk hebben Tamara en ik haar vrijdag weggebracht naar het vliegveld, maar door een misinterpretatie van het ticket moesten we daar echt uuuuuuuren wachten samen! Was uiteindelijk best nog wel gezellig, maar toch, haha! Het was voor mij overigens wel een voorproefje op wat komen gaat. Ik woon hier langer dan de gemiddelde taalstudent, en dus zal ik vaker mensen waar ik bevriend mee ben geraakt zien vertrekken. Part of my Valencian life, I´m afraid! Maar we plannen al een weekendje Valencia in juni ter ruïnie van ons groepje, dus dat komt goed....:)

Voordat ik dit korte stukje plaats, zal ik tenminste nog van een paar dingetjes vertellen. Hebben jullie tenminste nog een paar doorkijkjes in mijn leventje hiero, haha! Gisteren zijn we bijvoorbeeld naar een hele vette club geweest, de Pacha. Heeeeel cool, maar daar merkten we maar weer eens dat het Spaanse uitgaansleven laat begint. De vloer vulde zich pas rond half vier!! Maar wat een topavond! Heel cool! Verder ben ik met Willemien en Tamara naar Mercado Central geweest, een grote versmarkt hier in de stad. Overdekt en met heeeel veel verse spullen (vis, vlees, groenten), heel leuk om rond te scharrelen! Ook hebben we maandag weer paella gekookt, en ben ik voor de afwisseling op dinsdag wél naar school geweest :)! Donderdagavond zijn we ter ere van Willemien nog een avond goed op stap geweest, en haalden we het mooie plan in ons hoofd om met z´n drietjes nog de zonsopkomst te bekijken ´s ochtends. Toen we echter eenmaal bij Tamara thuis waren (zij woont het dichtst bij het strand), hebben we eerst nog pannenkoeken gebakken en rode wijn gedronken. Toen was het half zeven en waren we toch best moe......het strand hebben dus nooit meer gehaald, want we zijn met z´n drieën op de ultracomfortabele bank van Tamara in slaap gevallen. Na een machtige anderhalf uur slaap zijn we weer opgestaan en naar school gegaan, hahaha! Jaaa, mijn weken zijn niet compleet zonder een praktisch slaaploos nachtje, haha!

Ik merk dat mijn hoofd nu echt moe is. Ik ga dus afronden en lekker naar bed. Ik plaats deze week nog wat foto´s (met dank aan Tamara) en hopelijk nog een extra verhaaltje.

Mam, keer skypen van de week?

Zoen voor iedereen, trusteeeeeeen!!

  • 17 April 2011 - 21:51

    Marga:

    Ola Jorge!
    We skypen vandeweek zeker een keer. Als ik thuis ben zorg ik dat de Skype aanstaat en dat ik je hoor als je je meldt.
    Ben iig erg blij dat je het zo leuk hebt daar. En ook goed te lezen dat je tóch ook wat Spaans leert.
    Afscheid nemen is niet je sterktste kant, dat zal je af en toe wel zwaar vallen. Maar así es la vida!
    Tot skypens! xxx

  • 18 April 2011 - 06:30

    Gerdine:

    Hahaha sjap! Goed beziggg!

  • 18 April 2011 - 08:24

    Marijke:

    Hey,

    kei leuk weer een verhaaltje, weer een update! Wat fijn dat je het al vanaf dag 1 zo leuk hebt!!
    Het klinkt allemaal fantastisch. En dat je Spaanse les nu in je drukke, leuke schema hebt weten te plannen is alleen maar kei leuk. Hoort er ook bij, nietwaar? Proficiat met je examen btw! Ik vroeg me al af of je het gehaald zou hebben: Vast wel...
    Klote van al het afscheid, maar deze vrienden heb je er maar mooi weer bij wanneer je hier weer terug in Nederland bent. Die ga je vast nog regelmatig zien. Dus, 'It's not a See you, it's a See you later' (Bah, haha!).
    Anyway, geniet lekker verder, van al het moois en alle gezelligheid en leuke mensen.
    Morgen sms ik je of je een neefje of nichtje krijgt! :D

    Dikke X terug,
    en ben Super benieuwd naar de foto's!

  • 19 April 2011 - 16:09

    Anoniempje :$:

    hoe vaak staat mijn naam hier wel niet in:)

  • 20 April 2011 - 09:25

    Geert:

    Anoniempje...ik denk aan haast niets anders dan aan jou, dat weet je toch ;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Geert

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 19794

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 31 Juli 2011

Valencia!

Landen bezocht: