Sweet goodbyes (oef dat klinkt klef, maar toch!!) - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Geert Kieboom - WaarBenJij.nu Sweet goodbyes (oef dat klinkt klef, maar toch!!) - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Geert Kieboom - WaarBenJij.nu

Sweet goodbyes (oef dat klinkt klef, maar toch!!)

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert

01 Mei 2011 | Spanje, Valencia

¡ Olaaaaa buendia todos!

Hoe is het met jullie allemaal? Hier is het leven nog altijd dulce y muy buena, haha! Zoals ik de vorige keer al uitlegde, is het een klein beetje aan de frequentie van mijn websiteverhalen af te lezen: hoe minder ik plaats, hoe sneller de tijd blijkbaar voor me gaat. Neem het dus als een goed teken op dat ik alweer een tijdje niets geschreven heb, hahahaha!

De afgelopen tijd is voor mij vooral een tijd geweest van afscheid nemen. Veel van de mensen met wie ik mijn eerste weken heb doorgebracht zijn inmiddels weer uit Valencia vertrokken. An sich is dat natuurlijk hartstikke jammer, maar er zit ook een positief randje aan ieder vertrek…steeds als iemands laatste week is aangebroken, is dat voor ons namelijk een reden om nog een weekje flink te feesten, leuke dingen te doen en lekker uit eten te gaan. Nadat Willemien is vertrokken, was de beurt aan Anouk en Laura, Younis, Ben en gisteren ook Tamara. In het bijzonder met het laatste vertrek zal ik best een beetje moeite hebben, want met haar kon ik lekker koken, eindeloos door de stad slenteren, Spaanse films kijken, op zoek gaan naar leuke plekjes in de stad, meeliften op haar fotografische kwaliteiten, en…ook erg belangrijk voor een ruimtelijk gehandicapte als ik…ik kon schaamteloos achter haar aan hobbelen, en kwam dan altijd op plaats van bestemming aan!! Hoe fijn, hoe handig! Maar genoeg van deze lofzang die tegelijk ook klaagzang is…leuke dingen wil ik schrijven!!

Laat ik bij afgelopen week beginnen, want wat een topweekje!! Er was hier een meisje uit Nederland die maar een weekje zou blijven en ik heb lekker veel met haar opgetrokken. Het zijn grappige omstandigheden om iemand te ontmoeten hier, omdat het intensieve contact en de duidelijke vertrekdatum gecombineerd als een soort snelkookpan werken. Het was dan ook een heerlijke week. We zijn bijvoorbeeld naar Flamenco gaan kijken, we hebben voor de tweede achtereenvolgende keer Barça-Real gekeken, we zijn naar een Andalusisch feest geweest in de Turia, en we hebben veel door de stad geslenterd. Ook hebben we samen gekookt en hebben we thee gedronken bij een Marokkaan. Romantiek ten top natuurlijk, want dat zaakje leek net een Bedoeïenentent …I LIKE, of, in het Spaans, ME GUSTA! Trouwplannen zijn nog niet gemaakt, maar het scheelde niet veel (oooooh, ik ben benieuwd of ze me hiervoor een corrigerend berichtje gaat sturen, hahaha!)…

Telijkertijd was het ook de laatste week van Tamara hier, dus zijn we nog even extra hard op stap geweest. Ook hebben we samen nog een laatste keer lekker gekookt (verse dorades uit de oven, hmmmmm!). Ook zijn we samen naar de film geweest, en konden we tevreden vaststellen dat we ´m konden volgen, ook al was ie in het Spaans! Knap he?? Vrijdag was het Koninginnenacht en zijn we allemaal met oranje gafas (zonnebrillen) uiteten gegaan en daarna gaan stappen. We zijn bij een club geweest waar techno-electronica gedraaid werd. Echt heel cool om een avondje lekker op te dansen! De volgende ochtend was het wel even paniek in de tent, want ik zou er mee voor zorgen dat Britt op tijd naar het vliegveld zou komen………OEI, dat lukte niet helemaal! Misschien hadden we toch ietssss minder hard moeten feesten die avond, want we werden drie kwartier later dan gepland wakker! Na een fine example of turbo-opstaan heb ik haar op de taxi gezet. Gelukkig kreeg ik later nog een berichtje dat ze haar vliegtuig gehaald had, dus het kwam goed! Diezelfde ochtend heb ik een ontbijtje genomen en ben ik direct maar doorgegaan naar het busstation. Daar zou ik namelijk Tamara op de bus naar Barça zetten. Jajaja, twee van mijn favoriete meiden op één dag uitzwaaien! Tough shit! Gelukkig komt Tamara nog even terug over een paar daagjes, om haar beste vriendin Valencia te laten zien. Het echte afscheid komt dus pas later. Gisteren heb ik verder niet veel meer gedaan dan lekker wat gekookt met wat andere meiden van school en een filmpje gekeken. Mijn lijf stond me niet meer toe nog een keer op stap te gaan (MOOOOOOOOOOE!!!) en dat was eigenlijk wel prima ook.

Dan tot slot nog even over vandaag. Ik had vanmorgen namelijk afgesproken met een Spaanse kerel die we in de kroeg tegen zijn gekomen om een kleine intercambio te houden. Je gaat dan met z´n tweeën (of met meer, maakt niet uit) koffie drinken of iets anders doen, en je praat eerst een uur Spaans, en dan een uur Engels. Spanjaarden zijn namelijk gemiddeld genomen slecht in Engels (mede doordat alles hier is nagesynchroniseerd, tot een radiointerview met Barack Obama aan toe!), en er zijn veel mensen die hun Engels willen verbeteren. Datzelfde geldt voor mij, alleen dan met Spaans, en toevallig is mijn Engels wel weer okee. Het was heel leuk en nuttig om gewoon een uur lang Spaans te praten, maar wel vermoeiend, omdat ik steeds moest zoeken naar woorden. Ik denk wel dat ik dit vaker ga doen, want het wordt zo langzaamaan eens tijd om Spaans te leren, na al dat gefeest, hahaha! Verder heb ik het plan om binnenkort wat salsalessen te gaan nemen, maar ik moet nog even kijken met wie. I´m sure dat er meiden genoeg zijn op school die dat wel leuk vinden, en anders wist Alfredo (de Spanjaard van de intercambio) nog een gratis dansschool waar ik met Spaanse meiden kon dansen. Ook vond hij dat ik ¨mucha suerte¨ (veel geluk) had met zoveel ¨chicas rubias¨ (blonde meiden) om me heen. Lachen toch??

Goed, lovely people, ik laat het hier even bij. Ik zal nog snel een paar foto´s uploaden en dan ga ik misschien nog even een terrasje pakken. Tot skypes, tot mails, tot sms, tot snel!!

Con un beso muy grande para todos,
Geert/Jorge.

  • 01 Mei 2011 - 17:18

    Marijke En Rolf:

    Ha Jorge!

    Ik ben intussen toch wel benieuwd hoe goed je intussen alweer spaans kunt. En helemaal als je er straks flink wat tijd in hebt zitten!
    Salsa dansen lijkt me super cool. Zeker doen! En eigenlijk met een spaanse. Chicas rubias heb je hier nog genoeg voor wanneer je terug bent! Ik zou gaan genieten van de spaanse schone, hahaha.
    Jammer dat afscheid nemen zo'n deel is geworden van je tijd daar, maar gelukkig zijn het allemaal maar tijdelijke Goobyes.
    Leuk om weer van je te hebben gehoord, en heb zin in de nieuwe foto's! Dat Tamara nu weg is wil toch niet zeggen dat dit ook het einde van veel leuke foto's gaat zijn he?!
    Nou, nog een maand, en dan gaan we je in real life weer zien!! Kan niet wachten. Ben benieuwd of je een echte Jorge bent geworden. ;)

    Dag Gradje, dikke vette kussen!!

  • 01 Mei 2011 - 17:44

    Lieke En Jeanne:

    Heey neef Geert,

    Leuk om weer iets van je te lezen
    De foto`s zijn mooi, en we zouden best willen zijn op de plek waar jij nu bent.
    Je geniet volop zien we wel en je bent al aardig bruin geworden.
    Geniet van deze bijzondere tijd en we zien de volgende foto`s wel weer verschijnen.

    groetjes uit Oss

  • 02 Mei 2011 - 20:24

    Marga:

    Dat is een goed idee, zo'n intercambio! Kun je toch lekker kletsen (we weten dat je dat héél graag doet) en meteen iets leren. Soort van nuttig met aangenaam combineren.
    Verder vind ik dat je wel errug veel schrijft over meisjes, voornamenlijk blonde ook nog. Ik dacht dat je voor de Spaanse taal en de Spaanse inwoners ging, dat je een zelf een halve Spanjaard ging worden, maar wellicht komt dat nog. Ooit, als je geen blond meisje meer kunt zien...

    Blijf ons hoe dan ook op de hoogte houden!
    x Marga.

  • 05 Mei 2011 - 10:22

    Chic En Chica :

    Ik vraag me af waarom bij de foto "tapas met de meiden' er een doos Kleenex op tafel staat?
    Gaat het afscheid met zoveel tranen gepaard?

    Groeten!

  • 06 Mei 2011 - 15:08

    Kris:

    Haha goed verhaal:D! Enjoy!

    Cheers

  • 08 Mei 2011 - 16:20

    Adrienne:

    Geertos!

    Guess what?! We zijn gisteren in één keer de stad uitgereden. Zónder deuk en zónder kras! Huppa! Deden we even. Leuk je gezien te hebben; te weten waar de afgelopen en de komende maanden leeft en 'studeert'! Wij hebben nog twee dagen Spaanse zon voor de boeg en dan back to the real life :-(..

    Take care! Xx.

  • 09 Mei 2011 - 19:22

    Maayke:

    Ola spaanse flirt!

    Wat een vrouwen, wat een vrouwen, het lijkt wel alsof je iets in te halen hebt ;) Klinkt goed hoor, zeer goed! Zie hele beelden voor me hoe je het daar hebt, helaas kan ik de foto's niet zien want wel benieuwd of het een beetje overeenkomt met het echte leven daar. Nog muchos plezieros en enjoy enjoy!

    XX, maayke

  • 09 Mei 2011 - 19:24

    Maayke:

    p.s. ik kan de foto's nu wel zien! ....Jezus wat een hoop vrouwen :) Dat genieten moet wel lukken denk ik, x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Geert

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 19788

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 31 Juli 2011

Valencia!

Landen bezocht: